24 Şubat 2014 Pazartesi


EVVEL ZAMANDA YOKSULLAR HANDA BEYLER,KONAĞINDA YAŞARMIŞ.
BUNA ÖFKELENDİMBİR HAYLİ SÖYLENDİM ALDIM BAŞIMI ÇIKTIM DIŞARI GÖRMEYİN GİDİŞİMİ BAKMADAN SAĞA SOLA DÜŞTÜM BİR YOLA.DERE TEPE DÜZ GİTTİM
ÇAYIR ÇİMEN GEÇEREK ARPA BUĞDAY BİÇEREK SOĞUK SULAR İÇEREK ALTI AY BİR GÜZ GİTTİMYÜRÜDÜM DÜRÜDÜM VARDIM BİR BAĞADALDIM BİR KONAĞA VAY SENMİSİN DALAN KİMİ KOLUNDAN TUTTU KİMİ BACAĞIMDAN ATTILAR BENİ BİR DAĞA
ZORUMA GİTTİ BAŞLADIM AĞLAMAYA KARŞIMA ÇIKTI BİR DERVİŞ DERVİŞ AMCA DEDİM BU NE İŞ? KURU İDİM ISLANDIM SEL BENİ NEYLER BULUT OLDUM USLANDIM YEL BENİ NEYLER?VAY GİDİ DÜNYA KİMİ GÜLER,KİMİ SÖYLER KULAK VERİN BU MASALA KELOĞLAN NE İŞ TUTAR,NEYLER...
           Dünyamızın yedi bin kat doğusunda bir şehir varmış. Bu şehirde bir gariplik varmış çünkü şehrin büyük bir nüfusunu yılanlar oluştururmuş bu uzun ve büyük yılanların şehrinin ismi aslında basilisk şehri imiş fakat insanlar onların boylarından dolayı devler kenti dermiş.Her gün olduğu gibi kar atıştırmaya başlayıp gün perilerinin şarkısı başladığında yılanlar sabah olduğunu anlamış. Herkes yavaş yavaş şehre inmiş.Çoğu insan yılanlardan korkar fakat burdaki insanlar onlarla aileleri gibi seviyor. Şehrin tüm sakinleri şehirde toplandığında kral basilsk kahvaltıyı başlatmış.
             
           Bu sırada yerin on üç kat altında amir şehrinde kurul toplanmış.Amir kentinin sakinleri basiliskleri çok kıskanırmış çünkü onlarda sabah kızgın güneş geldiğinde olur,insanlar bağırarak anlaşır ve herkes sabah kahvaltısını tek yaparmış. Büyüklerimiz boşuna kıskançlığın kötü bir şey olduğunu söylememişler ya.Amir kurulu ise cıvadan yapılmış masanın etrafında şeytana bile pabucunu ters giydirebilecek bir plan yapıyormuş.Basilisk şehrine bir casus göndereceklermiş bu casus bir basilisk yavrusunu çalacakmış ve bu sayede şehir kargaşa içinde kalacak ve yok olacakmış.Casus yola çıkmış az gitmiş uz gitmiş dere tepe düz gitmiş bir şehre bin şehir koymuş ve sonunda varmış.
 
       Bu arada yılanlar yakın bir zamanda kutlanacak olan kış senliği için hazırlık yapıyorlarmış.Her taraf karlarla süslenmiş çocuklar için buzdabn kaydıraklar yapılıyormuş. Amirli casus sessizce anaokuluna sızmış.Orada ki en küçük yıanı almış ve kaçmış öğle yemeği saati geldiğinde oğlunu almaya giden anne onu bulamayınca çok telaşlanmış her yerde oğlunu aramış ve oğlunun kaçırıldığını anlamış.
 
 
           Kırk gün kırk gece her yerde yavru basiliski aramışlar fakat ne çare sanki yer yarılmışta içine kaçmış.Basilisk in annesi  özleminden yataklara düşmüş.Sonunda bir gün bir insan evladı gelmiş ve onlara eğer perileri izlerlerse yavruyu bulabileceklerini söylemiş.Akşam olmuş güvenlik timinin sekiz üyesi perilerin ardından yola çıkmış bu periler ne kadar güzel perilermiş anlatılamaz bilinmez fakat basiliskler onlara vella dermiş.perilerin peşinden amir krallığına gelmişler ve yavru basiliski bulmuşlar hemen onuda alıp şehirlerine geri dönmüşler. Sabah amirliler kafesi boş bulunca çok sinirlenmişler fakat elden bir şey gelmez her masalda olduğu gibi bu masaldada iyiler kazanmış eh herkes kendi yoluna iyiler masalına köütler çöplüğüne..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder